Oznamy


14:37 22 August 2010

MVP BRATISLAVA 22.08.2010

Výsledky nedeľa


14:10     21 August 2010

MVP BRATISLAVA 21.08.2010

Sobota výsledky


22:38     04 Júl 2010

MVP NITRA 05.-06.06.2010

Výsledky


22:38     04 Júl 2010

CVP SENEC 04.06.2010

Výsledky


15:30     30 Máj 2010

FED CUP 2010 Špeciálna výstava + Klubový víťaz CZ+A 30.5.2010

Výsledky


15:43     29 Máj 2010

FED CUP 2010 Klubová výstava CAC SK 29.05.2010

Výsledky



 

Využíva Pivot - 1.40.4: 'Dreadwind' 
XML kanál (RSS 1.0) 
XML: Atom Feed 

« Koľko nás stojí Newfo… | Home | Od rozhodnutia po kúp… »

Prečo kúpiť psa s PP

Veľmi často počujem od ľudí otázku : "Je s PP?" Moja odpoveď znie:"Áno". Rozhodla som si kúpiť psa s PP. Prečo?

Veľa ľudí si myslí, že ak si kúpia psa s PP (preukazom o pôvode), tak MUSIA chodiť na výstavy. To vôbec nie je pravda, kúpou psa s PP sa nezaväzujete vôbec k ničomu, len držíte v rukách dôkaz, že naozaj máte plemeno, po ktorom ste túžili - má predpoklady pre správny exteriér i povahu.

Aby pes dostal PP sa museli splniť určité podmienky, ktoré by mali zaručiť, že domov si odvádzate šteniatko, ktoré má konkrétnych rodičov a ktorí museli splniť podmienku chovnosti. PP je istým typom záruky (aj keď nie úplnou!), že jedinec nemá genetické vady alebo ich predispozície - je teda zdravší. Vrhy podliehajú kontrole a chovatelia musia tiež dodržiavať isté pravidlá, starajú sa o nich tak, aby ste dostali zdravé (už zaočkované a odčervené), správne socializované šteniatko navyknuté na ľudí.

stenaNeexistuje jediný dôvod, prečo by mali byť šteniatka nášho plemena predávané bez PP. Väčšinou na to takýto chovatelia bezpapierákov majú následovné výhovorky: Nechcelo sa mi chodiť na výstavy (alebo na ne nemal čas) - Áno, pravdou je, že na uchovnenie treba posudok z výstav. Ale absolvovať 2 výstavy, aby sa zistilo, či ten pes exteriérovo i povahovo spĺňa požiadavky na Newfoundlandského psa by nemalo byť prekážkou. A ak nemá čas na dve výstavy, tak ako to, že zrazu má čas na odchov šteniat, ktorý je oveľa časovo náročnejší? Drvivá väčšina chovateľov s PP so svojimi psami absolvuje omnoho viac výstav ako len tie dve nutné.

Zvyčajne, ak niekto chová psov a produkuje jedince bez PP, tak to robí kvôli financiám. Bývajú totiž lacnejšie. A prečo? Ich majiteľ totiž nemusel vynaložiť financie na RTG bedrových kĺbov, výstavné poplatky, jazdu za krycím psom, poplatok za krytie a iné poplatky, ktorých je nie málo. Druhou možnosťou (horšou) je, že daný jedinec nebol uchovnený napr. pre nedostatočný zdravotný stav, zlú povahu, exteriér a tak podobne. Tiež im zvyčajne nevenuje toľko času a šteniatka nemusia byť socializované. Neverte tomu, ak vám bude tvrdiť, že len toto jedno šteniatko PP nemá, pretože bol nadpočetný. Je to lož. Každé šteniatko dostane PP, aj keď ma vady vyraďujúce ho z chovu.steniatka

Ak si kúpite psa s PP, môžete sa kedykoľvek rozhodnúť, že chcete predsa len skúsiť zájsť na akúkoľvek výstavu a nebudete vám stáť v ceste žiadna prekážka. Môžete tam nájsť svoju novú záľubu, priateľov, budete mať veľa možností. Ak chcete psíka a trváte na psovi bez PP, tak si vezmite radšej psíka z útulku. Je ich tam dosť a rovnako ako aj pri kúpe psa bez PP budete si môcť len tipnúť, čo vám z neho vyrastie. Určite však bude rovnako dobrý kamarát a vy pomôžete niekomu nájsť nový domov.



Komentárov: deväť

Mozem potvrdit, ze je to pravda, kupili sme si newfoundlandskeho psa v januari 2006 bez PP a nasledne prisla doslova pohroma. To steniatko malo najskor blchy, tie sme odstranili. Aj ked sme ho doodcervovavali podla pokynov zverolekara, tak potom prisla doslova invazia skrkaviek, dokonca mu lekar daval navyse este aj injekcie. Potom, ked mal asi 3-4 mesiace, nastali problemy s klbami. Rontgenom sa potvrdilo, ze ma vlastne vsetky geneticke vady, ktore sa u tychto psov vyskytuju: dysplaziu bedrovych klbov, nerovnomerny rast kosti, musel absolvovat postupne dve operacie prednych laktovych klbov, na jadnej prednej nohe mal vacsie jablcko ako jamku, to sa odstranilo a bolo v poriadku, na druhej nohe mal doslova klb ako ozubene koliesko, aj to sa odoperovalo a bolo v poriadku. Nakoniec ho zradili tie zadne nohy, ked mal desat mesiacov, tak sa jedneho dna vobec nedokazal na zadne nohy postavit, tak musel byt utrateny. Chcem este dodat, ze aj ked toto vsetko absolvoval pod dohladom lekara, nemohli sme ho dat skor utratit, lebo on mal stale taku chut do zivota, viem ze si neuzil ten stenaci vek tak, ako by mal, ale rozhodne netrpel, to by som nezniesla sa nanho pozerat. Teraz si kupujeme psa z chovnej stanice BLACK BROTHER´S, tentokrat aj s PP. Uz sa nanho velmi tesime. Pollakova
Pollakova (Email) - 17 12 06 - 11:34

Mam sucku 5 mesacnu bez PP . Dufam len ze ma to nestretne .Zda sa mi dat 20 tis. trosku vela za PP ?
Marek (Email) - 17 01 07 - 14:32

Marek, mne sa to ani nezda vela. Myslim, ze p. Pollakova by mala napisat, kolko do toho psika zainvestovala, co sa tyka veterinarov. Urcite to bolo peknych par tisic korun… Moze sa ti to stat aj s papierovym stenatom, ale niekto ako ty radsej riskuje a tym padom podporuje mnozenie steniatok bez PP. Setrit naozaj nie je podla mna na mieste v tomto pripade. Drzim Ti palce, aby tvoje steniatko nemalo ziadne problemy a uzili ste si vela peknych chvil. :)
Zuzana - 17 01 07 - 15:12

Ja si nemyslim ze kupit psika bez papierov je risk! Mam doma psika bez papierov a je uplne zdraví! Jedine co mas spravit je to ze aj ked psik nema papiere zisti si u chovatela ake mali problemi v rode a co ich psikov ohrozovalo! Ked to zistis nemas sa coho bat! Radsej si kupi psika bez papierov lacnejsie a tak mozem mu kupit co len chcem! a Marek mne sa zda tiez 20 tisic za psika moc vela!
A este s mojim psikom chodim na vycvik trenujeme agility a venujeme sa vsetkemu moznemu! Nevidim rozdiel v tom ze niekto ma papiere a niekto nie! Papiere su len papiere nic viac nic nemej :) skor dozberu :)
Petra (Email) - 26 03 08 - 11:49

Petra, ja nevravim, ze psici bez PP su menejcenny a nikto ich nemoze mat rad a nedokazu to, co PP psici. Ibaze, su chovatelia a chovatelia. Mozes najst chovatela, co bude vediet predkov svojich potomkov, ale nemusis najst. Moze ti povedat pravdu a nemusi. Takto to mas na papieri, ze toto a toto je v poriadku a ze boli podniknute iste kroky, aby stena, ktore si od chovatela odvazas splnalo standard a preslo istou zdravotnou kontrolou = chrup, semeniky, DBK. Hlavne DBK sa u nepapierovych psov nesleduje a ak pes nema jeden semenik, tak sa povie no a co… Ibaze ludia, ktorym zalezi na plemene a snazia sa nezit len pre seba, ale zanechat aj nieco pre ostatnych takto nerozmyslaju, ze dam radsej menej penazi a mam psa pre seba. Niekto da radsej viac, psa uchovni, a zanecha po sebe dalej steniatka, ktorymi uchova, ci zveladi plemeno. Co sa u bez PP psov hovorit neda :( Kedysi, ked som bola ovela mladsia, som mala podobny nazor: naco su mi papiere. Do toho clovek potrebuje dorast a bohuzial, niektori nedorastu nikdy… :(
Zuzana - 27 03 08 - 06:25

Mno ja s tym aj tak nesuhlasim pretoze to co si napisala ze ludia ktory maju psa s pp sa snazia nezit len pre seba a chcu zanechat nieco aj ostatnym! Myslis ze ti ktori nemaju pp psa tak to nerobia??? to sa teda milis ja mam krasny rod a steniatka budu aj nadalej! a vonkoncom mi nezalezi na tom ci mam PP alebo nemam.Pre mna je to nepodstatne viem od koho som psika kupila viem aky je viem co ma v rodokmeni ato mi staci! a okolo mna je plno psikov ktori papiere nemaju su krasny cistokrvny a zdravi :)
Petra (Email) - 29 03 08 - 08:37

Petra, suhlasit nemusis. Ja si len myslim, ze v neriadenom chove, aky mas ty nikdy sa nebude vediet uz nic o par generaciach dozadu. Nemozes si vyhladat predka svojho psa. Ani mne na tom papieri nezalezi, mne zalezi, ze naozaj vsetci predkovia mojho psa boli fundlaci a nie, ze sa im niekde priplietol susedov velky cierny pes a stenata su celkom ako mama… A nehnevaj sa, s tym, ze ty zanechavas nieco ostatnym moc nesuhlasim. O tebe za par rokov nik nebude vediet. Kdezto, ked niekto vyhlada o par desatroci meno chovnej stanice, tak sa vie, kto ju vlastnil a ze ten pes pochadzal odtial. A ked vies, co ma v rodokmeni, mozem sa spytat na stvrtu generaciu? Rozpisala by si mi prosim stvrtu generaciu tvojho psa? Alebo este lepsie piatu alebo siestu?
Zuzana - 01 04 08 - 13:47

Co mam preto spravit aby som mal psika s pp ?
Stefan (Email) - 14 07 09 - 17:47

Stefan – skontaktovat niektoreho z nasich chovatelov alebo poradcu chovu. Kontakty najdes na tejto stranke pod zalozkou Chovatelia, pripadne Klub
Zuzana - 20 07 09 - 09:38


  
Pamätať si osobné informácie?

Emotikony / Textile

NUTNÉ VYPLNIŤ / REQUIRED ANSWER
Prosím, ospravedlňte túto hlúpu otázku, snažíme sa predchádzať spamu
Please answer this silly question, we are trying to get rid of spam :)

 

  (Zaregistrujte sa / Prihlásiť sa)

Upozorniť:
Skryť email:

Malé upozornenie: všetky HTML tagy okrem <b> a <i> budú odstránené. Odkazy a maily stačí vložiť zapísaním obyčajného textu.